Followers

Thursday, December 15, 2011

Yjogjakarta Part #1

Hello

Korang semua dah tau kan yang cuti baru baru ni saya pergi travel oversea gitu.percutian selama 5D4N bermula dari 27nov-1dec memang sangat awesome.tak rugi saya pilih destinasi percutian kali ni.entry sebelum ni korang da lihat time saya d LCCT Kuala Lumpur so tuk entry kali ni akan menceritakan sepanjang berada d sana sana sana....

Tepat kul 9.00 pagi waktu Indonesia aku telah selamat melekatkan tapak kaki di Bandara Adisucipto, Yjogjakarta.airport kecil je walaupun taraf antarabangsa.ok juga la besar besar nak watpe kan.sampai je kena Q tuk visa dekat 20min juga.lepas tu time nak keluarga dari terminal ternampak kaunter hotel and transportation reservation.terus terang cakap selama melancong ni memang tak pernah book hotel siap siap.main terjah je so kali ni aku g kaunter tu dan cari hotel yang berkenaan di hati dan YES...i choose this hotel.

Abadi Hotel Jogja

Sampai terus check in dan masuk bilik.terlentang.fuh...rasa lega semalaman asyik duduk dan tido tak lena tunggu flight pagi ni.nyamannya.hotel ni not bad gak as dia ada WIFI.sesuai tuk wanita yang rajin on9 macam aku.sibuk berfesbuk.




Niat hati nak rehat jap rupa rupanya terbabas sampai tertido.krooohh...krooohh.letih gamaknya aku ni.dekat 3 jam tido aku terbangun sebab perut dah menjerit minta sesuap nasi.selepas bersihkan diri terus bergerak ke kawasan yang berdekatan.sebenarnya hotel yang aku duduk ni betul betul berhadapan dengan StasiunKeretapi Jogjakarta dan terletak di Pasar Kembang berjiran dengan Jalan Malioboro.korang tau tak Malioboro.try search kat pacik google pasti ada jawapannya di situ.



Gado Gado *menu pertama sampai ke Jogja*

Dinner *makan di kedai Lesehan tepi jalan

bungkus jagung dan kacang tuk supper

Jalan di sekitar Jalan Malioboro

Sekian tuk entry kali ni.tunggu next entry tuk crita selanjutnya.btw, Jogja memang kota yang besar dan best.

No comments: