Followers

Sunday, February 3, 2013

Besties Day Out

It's Sunday guys. Memang masa yang sesuai untuk semua orang keluar tuk berjalan jalan dan shopping menghabiskan duit. Hari ni special sikit sebab Geng Rangers akan berkumpul untuk mententeramkan dunia.hahaha...Sebenarnya datin Nora balik ke Tawau so kesempatan ini digunakan untuk gathering bersama. Esok mau balik KL baru jumpa ari ni. Terbaik.

First cadang mau makan di Taste Two, Kubota Square. Sekali Nora whatsapp tanya Taste Two ok tak? Atau mau ke Pizza Hut...Rupa rupanya dia belum makan. Aku pun belum makan. Semaq pun belum makan. Akhirnya pilih Pizza Hut. Sampai Pizza order makanan. Satu persatu order di hantar. Pertama satu jug minuman di hantar tanpa gelasnya. Dalam 2-3 minit gelas tak sampai sampai. Terfikir camana mau minum air ni kalau ada straw takpa gak boleh kami kongsi se'jug' minum berempat. Kitorang memang bengang sampai terpaksa panggil pekerja tolong hantar gelas. Aduh dik, dah la kakak kakak ni dahaga kau wat kami naik angin lagi. Servis memang hampeh la. Tepi pinggan ada sisa sisa sos.Parmesan powder yang ada di atas meja pun dah berketul ketul dek masuk angin. Tolong la jaga servis atau customer pun tak mau datang sudah ke PH.

Pertama, makan bertiga sementara tunggu Ateh. Rupanya Ateh sudah sampai ke Taste Two. Dia tak baca kot whatsapp yang Nora hantar. Kami paksa juga dia datang ke PH. Sebenarnya Ateh ni jenis tak makan sayur, cheese. Banyak juga benda yang dia tak makan jadi bila ajak ke PH dia macam agak berat hati juga la. Sian... pening pening pun gagahkan diri tuk berjumpa. U're the best Ateh. Geng Rangers memang sporting.


        Soup of the day...mushroom soup. Sampai meleleh leleh adik tuang sup tuk kami.ehmmmm.



 First slice
 Special order tuk Ateh. French fries dan 2 chicken wings yang agak lesu warnanya. Tak sempat ambil gambar sayap ayam


Lepas bayar kami terus beransur ke destinasi yang ke 2. Cuba teka kami ke mana? Agak agak kami windows shopping??Hahhh...
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
  - 
-
-
-
-
-
Surprise...seterusnya kami ke Indo Taste yang berdekatan Giant. Omagad...makan lagi. Yup...hak makan hak kami. Selagi ruang dalam perut ni masih ada kosong pasti akan diisi semaksimumnya. Belum sempat hadam lagi sudah masuk makanan seterusnya.  Kali ini makan yang ringan ringan aja. Nampak ringan tapi main ingredients tetap sama CHEESE.

 Sanggar Cheese
French Fries cheese flavour
Mango Sago
 Tak sampai sejam tadaa...berbaki satu. Maka memang terbukti kami berempat memang suka makan.
Semaq & Nora
with Ateh

Berempat

Time mahu bayar semua orang get ready mahu bayar. Semaq ready sudah dengan note 50 sekalinya ditepis oleh Nora. Kata Nora ' Aku balik ni sebab mo belanja kamu'. Bah jadi Noi setiap bulan la ko balik...kalau tak kebulur kami. Wakakaka....Apapun hari ni enjoy sangat walaupun cuma 4 jam. Ateh kena bergerak ambil anaknya tusyen. Gitulah komitmen sang ibu.

Sayonara Noi...nanti kita jumpa lagi. Tak Tawau, di KL la kita jumpa. Aku kan biasa tumpang rumah mu tuk 'buang angin'. Thanks so much Noi sebab belanja kami makan di 2 tempat dalam masa 4 jam itu. Memang kekenyangan.




No comments: