Followers

Saturday, September 10, 2011

Jalan Jalan Di Hari Raya

Hello

Semua orang tau yang raya hari tu saya gi berjimba ke Kota Kinabalu.untuk apa?semestinya untuk membanyakkan tahi mata je dek kerana melihat sale sale di sana sini walhal diri ini tak shopping apa pun rentetan duit gaji da letak dalam saving tuk ke KL weekend depan dan bonus tuk my lovey dovey LELO.


Perjalanan kali ni sangat menyeronokkan.nak tau kenapa coz first time driving berganti ganti dengan Ono dengan menaiki single cab Vigo.company punya tau bukan hak persendirian. :P sedikit adventure apabila kami bergerak malam sekitar pukul 8pm dari LD.kitorang berhenti minum tuk segarkan mata di Check Point batu 32 simpang Sandakan jam 11pm.pastu meneruskan perjalanan.

Oleh kerana dah bertahi mata so kitorang tidur kejap di Pekan Telupid *pekan mati*.Tapi keadaan yang gelap dan menggerunkan maka kami decide untuk mencari tempat berehat yang selesa*dalam keta je pun* dan selamat * tu yang paling penting*. So kami berhenti tuk kali ke 3 di tepi jalan .tido tak hengat dunia sampai 3 jam.
Sekitar kul 5am kami meneruskan perjalanan.

on the way ke Kundasang

Dalam perjalanan kitorang decide nak cari homestay atau hotel di Kundasang.ye la tempat sejuk la katakan mesti seronok bermalam kat situ.duk pusing pusing jalan, keluar masuk hotel, kebanyakkannya da full house.adapun yang tinggal harga da mahal.tak jadi nak overnight di sana.hampa + kecewa.tak dapat nak tengok puncak gunung kinabalu seawal pagi dan merasai udara dingin dan kabus yang tebal.


kabus yang tebal menggamit perasaan

syurga sayur sayuran segar - Kundasang

Teruskan driving ke KK dan check in ke hotel yang mampu bayar.semestinya Pantai Inn Hotel.masuk bilik terus lena cos tak cukup tido semalaman.kejut kejut da pukul 6pm.bersihkan diri terus g rumah cuzen d Penampang.balik sambung tido semula.dipendekkan cerita selama 4 hari percutian kali ni aku takda shopping apa apa pun.percaya tak?siyes der gua tak tipu lu.

pemandangan dari jalan Kibabaig-Inanam

Antara tempat tempat yang sempat membuatkan biji mata terjojol:


Pasar Filipin *pekena ikan bakar dan sotong bakar*
Centre Point * must drink YOYO*
1 Borneo *tempat melepaskan HAJAT*sigh
Suria Sabah *beli green tea nenek kat Cosway* macam kat kg takda jual
Pantai Dalit *hirup udara pantai*
Jalan Sulaman *pekena air kelapa dan puding kelapa*
Pekan Nabalu *tengok tengok souvenir tapi sangkut kat keychain yang tak seberapa*

Apapun enjoy juga la percutian kali ni.sebabnya ada beberapa tempat yang first aku pergi dantinggalkan kesan tapak kaki.seronok tak terkata.lastly, thanks to Mr. driver.

3 comments:

Mama Adam said...

oit... mana En driver tu... nak tgk boleh...hehehe

leen said...

laju je ko komen ek.Mr driver ni pemalu ni.dia berada d belakang tabir jew.

Mama Adam said...

hahahaha.. mana la tau kan... dpt mkn nasi minyak...