Followers

Friday, June 3, 2011

kerja semasa cuti

Semalam pulun siapkan marking paper bebudak pastu terus emel kat SU Peperiksaan.memang macam tu la tugas seorang guru.orang selalu kata, ala best la jadi cegu banyak cuti.budak cuti cegu pun cuti.tapi hakikatnya orang tak tau yang time cuti cegu ada juga kerja yang perlu di siapkan.contohnya paling jelas macam aku ni ada lagi nak marking PEKA bebudak ni.2 PEKA tuk 1 kelas.yang ni ada tuk 2 kelas.fuh...tarik nafas dalam dalam.

Mungkin ada hikmah juga cuti 2minggu kali ni aku tak g memana.sampaikan BF Nora bertanya aku semasa kami chat ym.

NORA:mer ko di mana?

LEEN:aku di rumah la mana lagi.

NORA:biar betul???

LEEN:betul la.tak kan nak tipu kot
NORA:tak g travel ke?
LEEN:tak.no money.kikiki
*lebih kurang macam tu la chat kitorg
*

Tu baru BF Nora yang bertanya.sebenarnya sepupu sepapat pun ramai yang tanya pasal cuti aku kali ni termasuk la my sis sendiri.menguap.bosan sebenarnya orang dok asyik tanya pasal cuti aku kali ni.aku tau la selalu klu cuti mesti aku menghilang.esok start cuti, malam ni da angkat beg keluar rumah menuju ke destinasi yang di idam idamkan.muka ni da memang kena cop klu cuti je mesti tak lekat kat rumah.hambik kau.but this time....no more holidays, no more travels, no more vacation.sigh

Salahkah kali ni aku luangkan masa tuk bersama family.puihhhh...pirahhh.nak menipu plak padahal nak menyiapkan tugas yang belum selesai.

Kepada BF suhailah yang tengah menunaikan umrah, semoga dapat menunaikan ibadah dengan sempurna dan selamat kembali ke tanahair.

No comments: